Annons


Yoga tillsammans med Dove på Rosa Skrot


Inlägg som jag aldrig lyckades publicera igår: Igår var jag på tjejgymmet Rosa Skrot för ett event med Dove. Först och främst måste jag bara kora Rosa Skrot till världens i särklass coolaste gym. Nu har jag ju i och för sig aldrig satt en fot i något annat gym (hej ohälsosam tjej) men jag kan tänka mig att plattång, lotion och konst på väggarna inte finns i gemene gymmares omklädningsrum.

Annons

Eftermiddagen innehöll då ett par pass yoga tillsammans med toppmodellen Freja Kjellberg Borchies (se en guide till ett av dem här nedan) och en liten presentation av Doves nya hårvårdsserie, som sedan följde med hem. Det just den serien som åker raka vägen ner i badet med mig nu. Torsdagsnatten bjöd på en hård AW med en meny som löd: Nytorget 6, Riche & Berns. Lorentz visade vägen genom hiphop-Stockholm. En okänd och ny värld som jag gärna besöker fler gånger. Just nu skulle jag dock behöva 10 pass yoga till för att återgå till zen-stadiet jag hade igår efter eventet.Bild 2015-02-27 kl_Fotor

a8f67e0766edff1a_800x800ar_Fotor_Collage_Fotor1. Scalp stimulation

Position: Sittande i lotusställning alternativt skräddarställningen. Tryck försiktigt fingertopparna mot huvudet i små cirkulerande rörelser.

Börja med toppen av pannan och fortsätt sedan över hela skallen ner till nacken.

2. Stretch and pull 

Position: Sittande i heroposition (på golvet med knäna ihop)

Samla håret i ett grepp rakt över huvudets mitt och dra (med omsorg!) håret rakt uppåt.

Luta sedan huvuden åt ena sidan dra även håret åt samma håll samt sträck ut nacken. Gör samma sak åt andra hållet.

3. Air warrior 

Position: Stående i krigarposition 2

Börjar med att dra fingrarna (med båda händerna) genom håret tätt intill hårbotten.

Dra sedan fingrarna utåt genom håret mot hårtopparna.

Gör detta i ett horisontellt läge så att håret är parallellt med axlarna.

4. Downward shaking dog

Position: Nedåtgående hund

Stå på knäna med händerna placerade på golvet med handflatan framför axlarna. Fingrarna ska peka framåt. Lyft knäna från golvet och bilda ett upp och ner vänt V. Låt rumpan peka så högt upp som möjligt. Magen ska peka mot låren. Skaka sedan varsamt huvudet i ja och nej-rörelser.






Laddar